Przejdź do głównej zawartości

Spadek zarobków AdSense w styczniu

Niestety, prawdą jest, że początek roku nie sprzyja wydawcom AdSense. Styczeń jest dla nich czasem kryzysu. W przypadku dużych firm, często aż do lutego nie przeznaczają one swojego budżetu na reklamy. Małe przedsiębiorstwa z kolei, wyczerpują wszystko już w okresie świątecznym. Choć spadki odnotowywane w czasie świąt i nowego roku są dosyć powszechne, warto jest poszukać ich innych przyczyn, które mogą znajdować się bezpośrednio na Twojej stronie.
O ile nie warto przejmować się jedynie kilkuprocentowymi spadkami, tak w przypadku spadku o ponad połowę, warto jest zbadać przyczynę problemu. Co zatem warto sprawdzić już na samym początku?

  • CTR– (Click-through rate), inaczej współczynnik klikalności. Czy zauważyłeś jego spadek? Może mieć na niego wpływ początek roku, ale nie musi. Być może oznacza to nieznane zmiany na Twojej strony?
  • CPC – (Cost per click), inaczej współczynniki efektywności reklamy. Jego drastyczny spadek może oznaczać zakończenie danej kampanii. Jeśli spadł o 60-90%, jest to sezonowe zdarzenie dla AdSense i Ads (AdWords) - czyli słynny styczeń.
  • Wyświetlenia – czy ich ilość uległa znacznej zmianie?

Większość tych przypadków jest jednak dosyć powszechna. Boryka się z nimi znaczna większość wydawców AdSense. Znaczny wpływ ma na to okres świąteczny i noworoczny. W tym czasie firmy dopiero co ustalają swój plan budżetowy na przyszły rok. Dlatego też ich wydatki są mocno ograniczone i uszczuplone. Bezpośrednio odczuwać to może Twoja witryna, skutkując spadkiem zarobków. Nie martw się – to chwilowe.


Komentarze

Popular Post

Wzmocnij swoją strategię cyfrową: seria wzmacniająca przywództwo dla publikujących kobiet

Wzmocnij swoją strategię cyfrową: seria wzmacniająca przywództwo dla publikujących kobiet Firma Google wprowadza serię Women of Publishing Leadership .  Jest to okazja do wzmocnienia strategii cyfrowej, niezbędnej dla rozwoju firmy. Wzrost liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych i dynamiczne tempo ich awansów, generuje konieczność obserwacji sukcesów firm prowadzonych przez kobiety .   Dlatego stworzono serię, która ma pomóc kobietom rozwijać ich umiejętności w zakresie strategii cyfrowej. Treść jest przeznaczona dla małych i średnich przedsiębiorstw   ze wszystkich środowisk cyfrowych, w których kobiety pełnią istotną rolę. Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do wszystkich poniższych sesji! Sesje Webinar Planowanie wzrostu  ( dodaj do kalendarza ) Data i godzina :   Środa, 19 czerwca o 19:30 Prowadzący: Sarah Carpenter, Manager of Scalable Acquisitions, Google  Krótki opis:   Dowiedz się, jak zaplanować wzrost i dlaczeg...

Using Data to Drive Growth: Women of Publishing Leadership Series Livestream

Planning for Growth: Women of Publishing Leadership Series