Przejdź do głównej zawartości

Spadek zarobków AdSense w styczniu

Niestety, prawdą jest, że początek roku nie sprzyja wydawcom AdSense. Styczeń jest dla nich czasem kryzysu. W przypadku dużych firm, często aż do lutego nie przeznaczają one swojego budżetu na reklamy. Małe przedsiębiorstwa z kolei, wyczerpują wszystko już w okresie świątecznym. Choć spadki odnotowywane w czasie świąt i nowego roku są dosyć powszechne, warto jest poszukać ich innych przyczyn, które mogą znajdować się bezpośrednio na Twojej stronie.
O ile nie warto przejmować się jedynie kilkuprocentowymi spadkami, tak w przypadku spadku o ponad połowę, warto jest zbadać przyczynę problemu. Co zatem warto sprawdzić już na samym początku?

  • CTR– (Click-through rate), inaczej współczynnik klikalności. Czy zauważyłeś jego spadek? Może mieć na niego wpływ początek roku, ale nie musi. Być może oznacza to nieznane zmiany na Twojej strony?
  • CPC – (Cost per click), inaczej współczynniki efektywności reklamy. Jego drastyczny spadek może oznaczać zakończenie danej kampanii. Jeśli spadł o 60-90%, jest to sezonowe zdarzenie dla AdSense i Ads (AdWords) - czyli słynny styczeń.
  • Wyświetlenia – czy ich ilość uległa znacznej zmianie?

Większość tych przypadków jest jednak dosyć powszechna. Boryka się z nimi znaczna większość wydawców AdSense. Znaczny wpływ ma na to okres świąteczny i noworoczny. W tym czasie firmy dopiero co ustalają swój plan budżetowy na przyszły rok. Dlatego też ich wydatki są mocno ograniczone i uszczuplone. Bezpośrednio odczuwać to może Twoja witryna, skutkując spadkiem zarobków. Nie martw się – to chwilowe.


Komentarze

Popular Post

Planning for Growth: Women of Publishing Leadership Series

Content and Audience Strategy: Women of Publishing Leadership Series

Najnowsze zmiany dotyczące jednostek reklamowych AdSense [2019]

Ważne zmiany w AdSense 2019 Zespół Google stale inwestuje w swoje systemy, a co za tym idzie wprowadza kolejne modernizacje usług reklamowych. Co się zmieni? Rozmiary reklam Nowe jednostki reklamowe mają być elastyczne, dzięki czemu dostosują się do ekranów różnych rozmiarów. Jednak jeśli chcesz, wciąż będziesz mógł korzystać z reklam o stałych rozmiarach. Typy reklam Typy reklam będą bogatsze, dla większej wygody użytkowników. Era reklam wyłącznie tekstowych lub displayowych minęła. Aby to potwierdzić zmieniono nazwę na koncie użytkownika na „Reklamy displayowe”. Dzięki aktualizacji w tej mają wyświetlać się wszystkie typy reklam. Style reklam tekstowych Wycofana została funkcja tworzenia nowych stylów reklam dla nowych jednostek reklamowych. Nowe jednostki reklamowe będą miały stylizację zoptymalizowaną pod kątem Google. Aby zachować większą personalizację reklam i wygodę użytkowników możesz użyć reklam natywnych. Uproszczenie „jeśli nie ma dostępnych reklam”...