Przejdź do głównej zawartości

Najpowszechniejsze przyczyny odrzucenia AdSense


Niekiedy zdarza się, że Google AdSense wysyła nam ostrzeżenia lub odrzuca nasze konto. Często spotykają się z tym nowi użytkownicy serwisu, którzy nie znają zasad działania Google AdSense. Nie wiedzą oni, czym mogło być to spowodowane. Jakie są zatem najpowszechniejsze powody odrzucenia zgłoszenia strony przez Google AdSense?


Treść niespełniająca wymagań lub niedozwolona

Jest to jeden z najczęstszych komunikatów, na które mogą natknąć się użytkownicy AdSense. Oznacza on zazwyczaj tyle, że na Twojej stronie ilość treści jest niewystarczająca. Może mieć na to wpływ fakt, że Twoja strona jest nowa lub dopiero w trakcie tworzenia. Odpowiednio duża ilość treści jest konieczna, aby Google ją zaakceptowało i umieściło na niej odpowiednie reklamy pasujące do treści. Google Adsense musi mieć przecież odpowiednie fundamenty, aby móc ocenić Twoją stronę i wybrać dla niej najkorzystniejszą ofertę. Najczęściej odrzucane są strony zawierające jedynie obrazki, gify lub filmiki. Odrzucane są także strony, które posiadają jedynie szablon i znikomą ilość tekstu. Zadbaj więc o to, aby Twoja strona była pełna i wartościowa
AdSense w swoich zasadach jasno podkreśla, że wartościowość treści jest dla niego ważna. Z tego też powodu, automatycznie odrzucane są strony z jej brakiem lub niewystarczającą ilością. Zadbana strona z wartościową zawartością jest bardzo ważna w odbiorze nie tylko dla odwiedzającego użytkownika, lecz także dla serwisu Google AdSense.

Wygląd i projekt Twojej strony

Dla każdego użytkownika odwiedzającego stronę ważny jest także jej wygląd. Odpowiednia czcionka, kolorystyka i rozmieszczenie są kluczowymi aspektami, jeśli chodzi o odbiór strony. Pozwalają one na swobodne poruszanie się po niej, wyszukiwanie pożądanych treści oraz pozytywne odczucia odwiedzającego użytkownika. Dlatego też, często odrzucanymi przez Google Adsense stronami są te, których aspekt wizualny pozostawia wiele do życzenia. Jaskrawe kolory, niewłaściwy rozmiar czcionki i ogólny chaos skutecznie odstraszają nie tylko potencjalnych gości witryny, ale też Google AdSense. 
Jeżeli zależy Ci zatem na współpracy z Google Adsense, zadbaj także o wizualną część swojej witryny. Zastosuj odpowiednie kolory, rozmiar czcionki. Zadbaj o to, aby była ona przejrzysta, czytelna i przyjemna w odbiorze.
Częstym przypadkiem jest także wygląd strony, który wprowadza użytkownika w błąd. Na stronie musi wyróżniać się wyraźna granica między jej treścią a reklamą.

Brak odpowiednich zakładek

Są to zakładki, które zdecydowanie powinny znaleźć się na każdej stronie internetowej. Mianowicie:
  • Polityka prywatności
  • O nas
  • Kontakt
Powinieneś zadbać o nie jeszcze przed złożeniem wniosku do Google AdSense. W przeciwnym razie, wszystkie Twoje starania pójdą na marne. Zakładki te świadczą o Twoim profesjonalizmie i zaangażowaniu w tworzenie strony. Jest to też oczywiście zastosowanie do wymogów, które przedstawia nam serwis Google AdSense.

Strona nie spełnia wymagań Google AdSense

Jeśli Twoja strona pozbawiona jest wartościowego contentu, ruchu organicznych użytkowników, stworzona niesamodzielnie, skopiowana lub nieatrakcyjna wizualnie, może zostać szybko i skutecznie odrzucona. Jeżeli więc korzystasz z nielegalnych źródeł, nieodpowiednich kodów lub przesadzasz z ilością słów kluczowych – zmień to jak najszybciej. W przeciwnym razie, Twoje konto zostanie natychmiastowo odrzucone. Zadbaj więc o unikalne treści i estetykę strony.
Oczywistym jest także, że strony z treściami o takim charakterze, będą odrzucane automatycznie:
  • Wulgarne
  • Seksualne
  • Brutalne
  • Mylące lub wprowadzające w błąd
  • Naruszające prawa autorskie

Jak się okazuje, zaakceptowanie Twojej witryny nie jest takie proste i szybkie. Wszystko jest jednak w Twoich rękach. To, jakie treści i o jakiej wartości umieścisz na Twojej stronie, w przyszłości rzutować będzie na jej efektywność. W efekcie także – na zaakceptowanie przez Google AdSense. 

Komentarze

Popular Post

Planning for Growth: Women of Publishing Leadership Series

Content and Audience Strategy: Women of Publishing Leadership Series

Najnowsze zmiany dotyczące jednostek reklamowych AdSense [2019]

Ważne zmiany w AdSense 2019 Zespół Google stale inwestuje w swoje systemy, a co za tym idzie wprowadza kolejne modernizacje usług reklamowych. Co się zmieni? Rozmiary reklam Nowe jednostki reklamowe mają być elastyczne, dzięki czemu dostosują się do ekranów różnych rozmiarów. Jednak jeśli chcesz, wciąż będziesz mógł korzystać z reklam o stałych rozmiarach. Typy reklam Typy reklam będą bogatsze, dla większej wygody użytkowników. Era reklam wyłącznie tekstowych lub displayowych minęła. Aby to potwierdzić zmieniono nazwę na koncie użytkownika na „Reklamy displayowe”. Dzięki aktualizacji w tej mają wyświetlać się wszystkie typy reklam. Style reklam tekstowych Wycofana została funkcja tworzenia nowych stylów reklam dla nowych jednostek reklamowych. Nowe jednostki reklamowe będą miały stylizację zoptymalizowaną pod kątem Google. Aby zachować większą personalizację reklam i wygodę użytkowników możesz użyć reklam natywnych. Uproszczenie „jeśli nie ma dostępnych reklam”...