Przejdź do głównej zawartości

Najpowszechniejsze przyczyny odrzucenia AdSense


Niekiedy zdarza się, że Google AdSense wysyła nam ostrzeżenia lub odrzuca nasze konto. Często spotykają się z tym nowi użytkownicy serwisu, którzy nie znają zasad działania Google AdSense. Nie wiedzą oni, czym mogło być to spowodowane. Jakie są zatem najpowszechniejsze powody odrzucenia zgłoszenia strony przez Google AdSense?


Treść niespełniająca wymagań lub niedozwolona

Jest to jeden z najczęstszych komunikatów, na które mogą natknąć się użytkownicy AdSense. Oznacza on zazwyczaj tyle, że na Twojej stronie ilość treści jest niewystarczająca. Może mieć na to wpływ fakt, że Twoja strona jest nowa lub dopiero w trakcie tworzenia. Odpowiednio duża ilość treści jest konieczna, aby Google ją zaakceptowało i umieściło na niej odpowiednie reklamy pasujące do treści. Google Adsense musi mieć przecież odpowiednie fundamenty, aby móc ocenić Twoją stronę i wybrać dla niej najkorzystniejszą ofertę. Najczęściej odrzucane są strony zawierające jedynie obrazki, gify lub filmiki. Odrzucane są także strony, które posiadają jedynie szablon i znikomą ilość tekstu. Zadbaj więc o to, aby Twoja strona była pełna i wartościowa
AdSense w swoich zasadach jasno podkreśla, że wartościowość treści jest dla niego ważna. Z tego też powodu, automatycznie odrzucane są strony z jej brakiem lub niewystarczającą ilością. Zadbana strona z wartościową zawartością jest bardzo ważna w odbiorze nie tylko dla odwiedzającego użytkownika, lecz także dla serwisu Google AdSense.

Wygląd i projekt Twojej strony

Dla każdego użytkownika odwiedzającego stronę ważny jest także jej wygląd. Odpowiednia czcionka, kolorystyka i rozmieszczenie są kluczowymi aspektami, jeśli chodzi o odbiór strony. Pozwalają one na swobodne poruszanie się po niej, wyszukiwanie pożądanych treści oraz pozytywne odczucia odwiedzającego użytkownika. Dlatego też, często odrzucanymi przez Google Adsense stronami są te, których aspekt wizualny pozostawia wiele do życzenia. Jaskrawe kolory, niewłaściwy rozmiar czcionki i ogólny chaos skutecznie odstraszają nie tylko potencjalnych gości witryny, ale też Google AdSense. 
Jeżeli zależy Ci zatem na współpracy z Google Adsense, zadbaj także o wizualną część swojej witryny. Zastosuj odpowiednie kolory, rozmiar czcionki. Zadbaj o to, aby była ona przejrzysta, czytelna i przyjemna w odbiorze.
Częstym przypadkiem jest także wygląd strony, który wprowadza użytkownika w błąd. Na stronie musi wyróżniać się wyraźna granica między jej treścią a reklamą.

Brak odpowiednich zakładek

Są to zakładki, które zdecydowanie powinny znaleźć się na każdej stronie internetowej. Mianowicie:
  • Polityka prywatności
  • O nas
  • Kontakt
Powinieneś zadbać o nie jeszcze przed złożeniem wniosku do Google AdSense. W przeciwnym razie, wszystkie Twoje starania pójdą na marne. Zakładki te świadczą o Twoim profesjonalizmie i zaangażowaniu w tworzenie strony. Jest to też oczywiście zastosowanie do wymogów, które przedstawia nam serwis Google AdSense.

Strona nie spełnia wymagań Google AdSense

Jeśli Twoja strona pozbawiona jest wartościowego contentu, ruchu organicznych użytkowników, stworzona niesamodzielnie, skopiowana lub nieatrakcyjna wizualnie, może zostać szybko i skutecznie odrzucona. Jeżeli więc korzystasz z nielegalnych źródeł, nieodpowiednich kodów lub przesadzasz z ilością słów kluczowych – zmień to jak najszybciej. W przeciwnym razie, Twoje konto zostanie natychmiastowo odrzucone. Zadbaj więc o unikalne treści i estetykę strony.
Oczywistym jest także, że strony z treściami o takim charakterze, będą odrzucane automatycznie:
  • Wulgarne
  • Seksualne
  • Brutalne
  • Mylące lub wprowadzające w błąd
  • Naruszające prawa autorskie

Jak się okazuje, zaakceptowanie Twojej witryny nie jest takie proste i szybkie. Wszystko jest jednak w Twoich rękach. To, jakie treści i o jakiej wartości umieścisz na Twojej stronie, w przyszłości rzutować będzie na jej efektywność. W efekcie także – na zaakceptowanie przez Google AdSense. 

Komentarze

Popular Post

Wzmocnij swoją strategię cyfrową: seria wzmacniająca przywództwo dla publikujących kobiet

Wzmocnij swoją strategię cyfrową: seria wzmacniająca przywództwo dla publikujących kobiet Firma Google wprowadza serię Women of Publishing Leadership .  Jest to okazja do wzmocnienia strategii cyfrowej, niezbędnej dla rozwoju firmy. Wzrost liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych i dynamiczne tempo ich awansów, generuje konieczność obserwacji sukcesów firm prowadzonych przez kobiety .   Dlatego stworzono serię, która ma pomóc kobietom rozwijać ich umiejętności w zakresie strategii cyfrowej. Treść jest przeznaczona dla małych i średnich przedsiębiorstw   ze wszystkich środowisk cyfrowych, w których kobiety pełnią istotną rolę. Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do wszystkich poniższych sesji! Sesje Webinar Planowanie wzrostu  ( dodaj do kalendarza ) Data i godzina :   Środa, 19 czerwca o 19:30 Prowadzący: Sarah Carpenter, Manager of Scalable Acquisitions, Google  Krótki opis:   Dowiedz się, jak zaplanować wzrost i dlaczeg...

Puste/niewidoczne reklamy AdSense na blogu

Wśród użytkowników AdSense, często spotykam się z dość powszechnym kłopotem. Są nim puste lub niewidoczne reklamy wyświetlające się na stronie. Problem może mieć wiele podłoży, ale zazwyczaj łatwo jest go rozwiązać.  Szukając powodu problemu na Twojej stronie, upewnij się, że: W żaden sposób nie naruszasz regulaminu AdSense i działasz zgodnie z wytycznymi. A może dostałeś wiadomość w Centrum Zasad informującą o niedozwolonych działaniach? Zerknij na AdSenseSandbox – czy widzisz na nim reklamy? Upewnij się, że nie masz zainstalowanego AdBlocka. A może Adsense zablokowany jest przez zapory serwera? Upewnij się, że polityka prywatności na Twojej stronie działa zgodnie z wytycznymi AdSense. Jeżeli używasz WordPress lub innych programów tego typu, upewnij się, że konfiguracja przebiega prawidłowo. Utwórz testową wersję HTML, prześlij kod AdSense i sprawdź, czy działa. Zrób test na innej przeglądarce. Dobrze, abyś wykonał go na innym komputerze niż ten, którego używasz. ...

Content and Audience Strategy: Women of Publishing Leadership Series