Przejdź do głównej zawartości

Puste/niewidoczne reklamy AdSense na blogu


Wśród użytkowników AdSense, często spotykam się z dość powszechnym kłopotem. Są nim puste lub niewidoczne reklamy wyświetlające się na stronie. Problem może mieć wiele podłoży, ale zazwyczaj łatwo jest go rozwiązać. 

Szukając powodu problemu na Twojej stronie, upewnij się, że:

  • W żaden sposób nie naruszasz regulaminu AdSense i działasz zgodnie z wytycznymi. A może dostałeś wiadomość w Centrum Zasad informującą o niedozwolonych działaniach?
  • Zerknij na AdSenseSandbox – czy widzisz na nim reklamy?
  • Upewnij się, że nie masz zainstalowanego AdBlocka. A może Adsense zablokowany jest przez zapory serwera?
  • Upewnij się, że polityka prywatności na Twojej stronie działa zgodnie z wytycznymi AdSense.
  • Jeżeli używasz WordPress lub innych programów tego typu, upewnij się, że konfiguracja przebiega prawidłowo. Utwórz testową wersję HTML, prześlij kod AdSense i sprawdź, czy działa.
  • Zrób test na innej przeglądarce. Dobrze, abyś wykonał go na innym komputerze niż ten, którego używasz.
  • Jeśli Twoje zarobki wyniosły więcej niż 30 PLN sprawdź, czy nie dostałeś PINu do weryfikacji. Upewnij się, że został zweryfikowany. Jeśli go nie otrzymałeś, poproś o ponowne wysłanie numeru.
  • Jeśli wszystko inne zawodzi, spróbuj użyć narzędzia do rozwiązywania problemów AdSense.


Jeżeli jednak reklamy nie wyświetlają się jedynie na kilku stronach, problem leży po stronie witryny. Najczęściej powoduje to brak tekstu albo używanie niedozwolonych słów, takich jak przekleństwa. Możliwe także, że dla contentu, który prezentujesz na stronie, nie ma reklamodawców. Z tego względu, na swojej stronie zobaczysz PSA, czyli reklamy społeczne, lub ich pusty blok reklamowy. W takim wypadku, warto jest użyć alternatywnych reklam.

Komentarze

Popular Post

Planning for Growth: Women of Publishing Leadership Series

Content and Audience Strategy: Women of Publishing Leadership Series

Najnowsze zmiany dotyczące jednostek reklamowych AdSense [2019]

Ważne zmiany w AdSense 2019 Zespół Google stale inwestuje w swoje systemy, a co za tym idzie wprowadza kolejne modernizacje usług reklamowych. Co się zmieni? Rozmiary reklam Nowe jednostki reklamowe mają być elastyczne, dzięki czemu dostosują się do ekranów różnych rozmiarów. Jednak jeśli chcesz, wciąż będziesz mógł korzystać z reklam o stałych rozmiarach. Typy reklam Typy reklam będą bogatsze, dla większej wygody użytkowników. Era reklam wyłącznie tekstowych lub displayowych minęła. Aby to potwierdzić zmieniono nazwę na koncie użytkownika na „Reklamy displayowe”. Dzięki aktualizacji w tej mają wyświetlać się wszystkie typy reklam. Style reklam tekstowych Wycofana została funkcja tworzenia nowych stylów reklam dla nowych jednostek reklamowych. Nowe jednostki reklamowe będą miały stylizację zoptymalizowaną pod kątem Google. Aby zachować większą personalizację reklam i wygodę użytkowników możesz użyć reklam natywnych. Uproszczenie „jeśli nie ma dostępnych reklam”...